REGULAMIN SKLEPU POLTEL
Regulamin Sprzedaży / Ogólne Warunki Sprzedaży dla umów zawieranych na odległość, obowiązujące od 01.09.2011 r.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
KATALOG PRODUKTÓW dostępny pod adresem internetowym prowadzony jest przez POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K. (zwany dalej USŁUGODAWCĄ/ SPRZEDAWCĄ) z siedzibą w Łodzi (adres siedziby: ul. Olechowska 84, 92-403 Łódź); NIP: 7282834813; REGON: 382169303; adres poczty elektronicznej: info@poltel.com.pl; numer telefonu kontaktowego: +48 42 689 20 50.
-
Niniejszy REGULAMIN skierowany jest do podmiotów gospodarczych z wyłączeniem klientów detalicznych nieprowadzących działalności gospodarczej korzystających z KATALOGU PRODUKTÓW
-
Definicje:
-
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w SKLEPIE INTERNETOWYM oraz KATALOGU PRODUKTÓW umożliwiający utworzenie KONTA.
-
FORMULARZ ZAPYTANIA - elektroniczny formularz udostępniony w SKLEPIE INTERNETOWYM, za pomocą którego przedsiębiorca po wypełnieniu obowiązkowych pól może wysłać prośbę o wycenę.
-
KLIENT/USŁUGOBIORCA – podmiotów gospodarczych z wyłączeniem klientów detalicznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
-
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
-
KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach i zapytaniach.
-
NEWSLETTER – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o produktach, nowościach i promocjach w SKLEPIE INTERNETOWYM oraz KATALOGU PRODUKTÓW.
-
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO.
-
ZAPYTANIE - zaproszenie dla Usługodawcy, składane przez formularz zapytania do wzięcia udziału w procesie składania ofert, mającego na celu wyłonienie dostawcy konkretnego produktu lub usług.
-
INFORMACJE HANDLOWE – informacje o towarach w zakresie ceny oraz dostępności towaru, wyświetlane w KATALOGU PRODUKTÓW, które nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz są jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia negocjacji.
-
PRZEDMIOT SPRZEDAŻY
-
Produkty dostępne w KATALOGU PRODUKTÓW są produktami dostępnymi na zamówienie, więc czas dostawy będzie ustalany indywidualnie.
-
Wszystkie produkty oferowane przez POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K. są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Sprzedawca zastrzega sobie jednak prawo do oferowania produktów wyprzedażowych, które będą stosownie oznaczone i opisane.
-
Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnych od wad zgodnie z postanowieniami art. 556 oraz 5561 – 5563 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. 2014, poz. 121 ze zm.).
-
Ceny zawarte we wszystkich informacjach cenowych wyrażone są w PLN lub walutach obcych i nie zawierają podatku VAT. W przypadku, gdy za podstawę naliczania ceny przyjmuje się kwotę w walucie innej niż PLN, ceny sprzedaży są przeliczane na podstawie aktualnego kursu danej waluty.
-
Informacje cenowe w KATALOGU PRODUKTÓW nie są ofertą handlową i nie stanowią podstawy do ew. roszczeń ze strony Klientów.
-
O braku możliwości realizacji całości lub części zamówienia z przyczyn niezależnych od Usługodawcy Klient zostanie niezwłocznie powiadomiony.
-
Zamówienia na produkty nietypowe, indywidualnie sprowadzone wymagają pisemnego potwierdzenia możliwości ich realizacji przez Usługodawcę. Brak zaległości płatniczych Klienta w stosunku do Usługodawcy jest warunkiem koniecznym do realizacji tego typu zamówień.
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo sprzedaży w ilościach odpowiadających pełnym opakowaniom.
-
Informacje o dostępności wybranych produktów udzielane są na bieżąco przez pracowników Biura Obsługi Klienta firmy pod numerem telefonu (0-42) 689 20 50.
-
Sposoby płatności za realizacje zamówień znajdują się w zakładce "DOSTAWA I PŁATNOŚCI"
-
Przy przekroczeniu terminu płatności firma zastrzega sobie możliwość wstrzymania realizacji dostaw i obciążenia ustawowymi odsetkami za zwłokę.
-
W przypadku zamówień poniżej 500 PLN Usługodawca akceptuje wyłącznie płatności gotówką lub przedpłatę.
-
Akceptując Regulamin, Klient dokonujący zakupu oferowanych produktów wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. 2005, nr 133, poz. 1119) oraz zasadami wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej. Sprzedawca wystawia i przesyła faktury w formie elektronicznej, gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści. Akceptacja Klienta nie wyłącza prawa Usługodawcy do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Kupującego wskazane przez niego przy rejestracji, jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
-
Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Klientom za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. Zmiana adresu e-mail Klienta wymaga powiadomienia Sprzedawcy w formie pisemnej lub elektronicznej. W przypadku braku powiadomienia Sprzedawcy przez Klienta o zmianie adresu e-mail, korespondencję kierowaną na dotychczasowy adres e-mail uważa się za prawidłowo doręczoną.
SPRZEDAŻ TREŚCI CYFROWYCH
-
Poprzez treści cyfrowe należy rozumieć dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. klucze aktywacyjne), jak również treści cyfrowe dostarczane na nośniku materialnym (np. płyta CD, płyta DVD itp.).
-
W umowach o dostarczanie treści POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K. działa wyłącznie jako dystrybutor. POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K. nie jest licencjodawcą dystrybuowanych treści cyfrowych, a umowa licencyjna zawierana jest pomiędzy licencjodawcą a Klientem będącym odbiorcą końcowym dystrybuowanych treści cyfrowych.
-
Zawarcie umowy licencyjnej pomiędzy Klientem, a licencjodawcą następuje w drodze akceptacji tejże umowy podczas instalacji treści cyfrowych przez Klienta, lub wobec braku wymogu akceptacji umowy licencyjnej – na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. 2006 r. Nr 90, poz. 631 ze zm.).
-
W przypadku treści cyfrowych dostarczanych na nośniku materialnym, POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K. odpowiada wyłącznie za wady nośnika. POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K. nie odpowiada za wady treści cyfrowych, w szczególności za błędy dostarczonego oprogramowania itp. Za wady dystrybuowanych treści cyfrowych odpowiada licencjodawca.
REALIZACJA ZAPYTAŃ
-
Zapytania w KATALOGU PRODUKTÓW można składać poprzez witrynę internetową. W tym celu należy dokonać rejestracji konta użytkownika na stronie internetowej https://www.poltel.com.pl/rejestracja i dokonać akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu.
-
Zarejestrowany użytkownik ma możliwość:
-
wysyłania zapytań w katalogu produktów www.poltel.com.pl
-
jest uprawniony do otrzymywania indywidualnych rabatów,
-
jest uprawniony do udziału w promocjach i konkursach.
-
-
Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na podany adres e-mail, link służący aktywacji konta. Dokonanie aktywacji umożliwia zalogowanie do systemu.
-
Aby dokonać rejestracji w sposób prawidłowy, należy wypełnić wszystkie pola formularza rejestracyjnego zawierającego dane wymagane do założenia konta użytkownika.
-
Podanie danych osobowych w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, choć konieczne do realizacji umowy sprzedaży zawieranej z Usługodawcą. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
-
W celu złożenia zapytania w KATALOGU PRODUKTÓW należy znaleźć odpowiedni produkt, wybrać odpowiednią ilość i wysłać zapytanie.
-
Okres ważności złożonego zapytania wynosi 10 dni. W przypadku braku kontaktu z Klientem po upływie tego terminu zamówienie jest automatycznie anulowane.
-
Potwierdzenie zawarcia umowy przesłane zostanie Klientowi na adres e-mail wskazany przez Klienta.
DOSTAWA
-
Zamówiony towar dostarczany jest na terytorium Polski z udziałem transportu własnego, jak i wyspecjalizowanych firm kurierskich. Istnieje możliwość odbioru osobistego towarów z magazynu POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K. mieszczącego się w Łodzi przy ulicy Olechowskiej 84, od poniedziałku do piątku w godzinach 8 – 16. Odbiór towaru z magazynu Poltel odbywa się po uiszczeniu płatności drogą elektroniczną lub gotówkom/kartą w chwili odbioru towaru.
-
Transport towaru nie obejmuje wniesienia towaru do domu lub do lokalu. Klient zobowiązany jest tę czynność wykonać we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność.
-
W przypadku nieobecności Klienta przewoźnik pozostawi awizo z informacją, kiedy i gdzie można odebrać towar lub zamówić kolejną dostawę. Termin ustalenia odbioru lub kolejnej dostawy towaru przez Klienta wynosi 2 dni liczone od daty pozostawienia awizo. Po bezskutecznym upływie tego terminu towar zostaje zwrócony do siedziby firmy POLTEL Telecom Sp z o.o. Sp. K., które ma prawo żądać od Klienta zwrotu kosztów transportu towarów w obie strony. Koszt zwrotu towaru jest w tym przypadku taki sam jak koszt dostawy do Klienta. Odbiór przesyłki Klient potwierdza czytelnym podpisem na dokumentach przedłożonych przez Kuriera.
-
Termin realizacji umowy sprzedaży zależny jest od dostępności towarów bezpośrednio u producenta. W zależności od asortymentu terminy realizacji zamówień wynoszą od 1 do 7 dni. W sporadycznych przypadkach, przy zamawianiu produktów sprowadzanych z zagranicy termin realizacji może wynosić do kilku tygodni.
-
W przypadku dostarczenia przesyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej odbiór jej wymaga pisemnego pokwitowania. Z chwilą wydania towaru Klientowi, przechodzi na niego prawo własności towaru, uprawnienia i wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem towaru, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
-
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń sprzętu mogących mieć związek z dostawą, w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej zaleca się ich zgłoszenie w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki pod adresem www.poltel.com.pl/reklamacje oraz w terminie do 7 dni bezpośrednio w firmie kurierskiej.
-
Jakiekolwiek uszkodzenia sprzętu mogące mieć związek z dostawą, pomimo braku uszkodzeń opakowania zewnętrznego (uszkodzenia mechaniczne zawartości przesyłki, braki ilościowe, niekompletność przesyłki itd.), zaleca się, by Klient zgłosił w ciągu 24 godzin od daty otrzymania przesyłki na adres info@poltel.com.pl i sporządził w tym zakresie protokół szkodowy z firmą przewozową.
-
W przypadku jednego zamówienia złożonego z wielu produktów, co do których występują różnice w sposobie ich pakowania w szczególności ze względu na ich gabaryty lub też różnice w zakresie czasu realizacji zamówienia, Usługodawca może dokonać podziału zamówienia na mniejsze przesyłki. W opisanej sytuacji koszt dostawy podany Klientowi w podsumowaniu zamówienia nie zmienia się, lecz zostaje rozdzielony na poszczególne przesyłki.
PRAWO DO ODSTAPIENIA OD UMOWY
-
Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić na piśmie bez podania przyczyny w terminie 15 dni od dnia wydania rzeczy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres siedziby Usługodawcy (www.poltel.com.pl/kontakt). Usługodawca umożliwia złożenie oświadczenia także drogą elektroniczną na adres e-mail: info@poltel.com.pl
-
Termin 15-dniowy liczy się od dnia wydania rzeczy, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo do odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Towar należy odesłać niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 15 dni.
-
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w zestawie z innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw.
-
Koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) towaru do Sprzedawcy w związku z dokonanym odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny w terminie 15 dni od dnia wydania rzeczy ponosi Klient.
REKLAMACJE
-
Każdemu Klientowi, który zawarł umowę sprzedaży przysługuję prawo do reklamacji.
-
W przypadku wystąpienia usterki technicznej należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub drogą elektroniczną.
-
Po rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego przez Sprzedawcę Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą dalszą instrukcję postępowania reklamacyjnego.
-
Reklamowany towar należy dostarczyć do siedziby Sprzedającego będącej miejscem zakupu towaru.
-
W celu usprawnienia procedury reklamacyjnej Klientowi, który dokonuje reklamacji produktu zakupionego i doręczonego za pośrednictwem Internetu zaleca się, by w ramach takiej reklamacji wysyłał produkt bezpośrednio na adres siedziby Sprzedającego.
-
Po rozpatrzeniu reklamacji Klient otrzymuje dokumentację serwisową opisującą wynik ekspertyzy serwisowej
-
Odbiór reklamowanego sprzętu następuje wyłącznie w miejscu i formie, w jakiej towar ten został dostarczony do Sprzedającego.
-
Reklamowany sprzęt należy odebrać w terminie 30 dni od powiadomienia Klienta o zakończeniu procedur serwisowych. Jeżeli sprzęt nie zostanie odebrany w ww. terminie Sprzedający wezwie pisemnie Klienta do odbioru sprzętu w terminie 15 dni od daty doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Sprzedający jest uprawniony do naliczania opłat z tytułu bezumownego przechowywania sprzętu. Opłata ta wynosi 5% aktualnie obowiązującej stawki za 1 m2 powierzchni magazynowej w mieście siedziby sprzedającego naliczanej za każdy miesiąc przechowywania.
-
Większość produktów oferowanych przez Sprzedawcę ma gwarancję producenta. Każdorazowo warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. Powyższe postanowienie nie wyłącza ani nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827).
-
W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają, iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.
WARUNKI OBROTU OPAKOWANIAMI
-
Za opakowania zwrotne uważa się drewniane bębny kablowe oraz palety drewniane, na których znajduje się wyrób w momencie sprzedaży.
-
Bębny kablowe są opakowaniami sprzedawanymi Kupującemu w momencie sprzedaży wyrobu znajdującego się na bębnie.
-
W okresie do 180 dni od daty wystawienia faktury Usługodawca odkupi od Kupującego bęben po cenie jego pierwotnej sprzedaży.
-
W okresie od 180 dni do 300 dni od daty wystawienia faktury Sprzedający odkupi od Kupującego bęben po cenie jego pierwotnej sprzedaży pomniejszonej o 25%.
-
Po upływie 300 dni od daty wystawienia faktury Sprzedający nie odkupi bębnów.
-
Sprzedający nie odkupi bębnów uszkodzonych lub nadmiernie zużytych (zbutwiałe itp.)
-
Sprzedający odkupi tylko bębny przez siebie wcześniej sprzedane.
-
Kupujący odsprzedając bęben jest zobowiązany do podania jego numeru.